Rapport
Rapport
Rapport
Nøgletal
Resultatet blev
Candidate Insights
Årsag til manglende kandidatur
Ikke jobsøgende nu
Ser det som et tilbageskridt
Ikke den retning jeg ønsker
Matcher ikke lønramme og vilkår
Personlige årsager
Barsel
Besvarer ikke henvendelser
Lokation
Svarede for sent ifht processen
Lige fået andet job
Glad for nuværende job
Feedback
Opsummering
Vi har de sidste år arbejdet meget med kandidater indenfor pension og forsikring, og må desværre konstatere at interessen for Forca har været under gennemsnit på trods af forskellige indgangsvinkler fra vores side, og på trods af at vi ved, at Forca er en spændende virksomhed at være en del af.
Stillingen blev i første omgang forsøgt besat med en kalibrering af kandidater. Kalibreringen blev foretaget af 3 teamledere og Forca HR. Følgende blev der foretaget search og interview direkte. Stillingen blev forsøgt besat over en lang periode, hvor vi flere gange kalibrerede målgruppen og skiftede fokus. Der kom desværre ikke en ansættelse på plads, og der var en del frafald af kandidater, der var leveret. Det er aldrig tilfredsstillende når en opgave ikke resulterer i en ansættelse.
Set fra vores side må vi erkende, at vi ikke ramte helt rigtigt i forhold til et sikkert ønsket match men også at målgruppen i efterspørger er smal og ikke har stor interesse i at skifte. Vi havde dog en meget høj andel af ”Nej tak” og ”Nej tak til Forca”, samt profiler vi skulle holde os fra. Der var ikke helt overensstemmelse mellem teamlederne og nogles ønske om IDD niveau contra hvad der stod i jobbeskrivelsen vedrørende “at man oplærer hvis der mangler certificering”. Dette sammen med en til tider meget lang responstid overfor kandidater gjorde at ingen kom i mål.
Virksomhedens Image
I forbindelse med en meget høj andel af ”Nej tak” og ”Nej tak til Forca”, var vi naturligvis interesseret i hvad årsagen var til dette. Vi var forberedt på at en stærk hunter profil ikke ville passe ind på løn/vilkår og mentalt/kultur. De negative bemærkninger gik på; Der er for meget hygge, Offentligt lignende, Ingen gulerod. Bland de positive afslag gik bemærkningerne på; Jeg vil ikke kun arbejde som telefondame og så var der mange hvor timingen ikke var rigtig.
Nøgletal
Resultatet blev
Candidate Insights
Årsag til manglende kandidatur
Feedback
Opsummering
Vi har de sidste år arbejdet meget med kandidater indenfor pension og forsikring, og må desværre konstatere at interessen for Forca har været under gennemsnit på trods af forskellige indgangsvinkler fra vores side, og på trods af at vi ved, at Forca er en spændende virksomhed at være en del af.
Stillingen blev i første omgang forsøgt besat med en kalibrering af kandidater. Kalibreringen blev foretaget af 3 teamledere og Forca HR. Følgende blev der foretaget search og interview direkte. Stillingen blev forsøgt besat over en lang periode, hvor vi flere gange kalibrerede målgruppen og skiftede fokus. Der kom desværre ikke en ansættelse på plads, og der var en del frafald af kandidater, der var leveret. Det er aldrig tilfredsstillende når en opgave ikke resulterer i en ansættelse.
Set fra vores side må vi erkende, at vi ikke ramte helt rigtigt i forhold til et sikkert ønsket match men også at målgruppen i efterspørger er smal og ikke har stor interesse i at skifte. Vi havde dog en meget høj andel af ”Nej tak” og ”Nej tak til Forca”, samt profiler vi skulle holde os fra. Der var ikke helt overensstemmelse mellem teamlederne og nogles ønske om IDD niveau contra hvad der stod i jobbeskrivelsen vedrørende “at man oplærer hvis der mangler certificering”. Dette sammen med en til tider meget lang responstid overfor kandidater gjorde at ingen kom i mål.
Virksomhedens Image
I forbindelse med en meget høj andel af ”Nej tak” og ”Nej tak til Forca”, var vi naturligvis interesseret i hvad årsagen var til dette. Vi var forberedt på at en stærk hunter profil ikke ville passe ind på løn/vilkår og mentalt/kultur. De negative bemærkninger gik på; Der er for meget hygge, Offentligt lignende, Ingen gulerod. Bland de positive afslag gik bemærkningerne på; Jeg vil ikke kun arbejde som telefondame og så var der mange hvor timingen ikke var rigtig.
Highr udtales både som “higher”, som symboliserer vores ønske om at hjælpe vores kunder til at blive mere succesfulde med deres egne rekrutteringsprocesser, og som “hire”, som betyder “at rekruttere”.
Thomas Hollen er adm. direktør for Highr og har været i rekrutterings branchen siden 2000.
KONTAKT
+45 53 69 69 99
th@2024.highr.dk
FORDELE
Highr udtales både som “higher”, som symboliserer vores ønske om at hjælpe vores kunder til at blive mere succesfulde med deres egne rekrutteringsprocesser, og som “hire”, som betyder “at rekruttere”.
Thomas Hollen er adm. direktør for Highr og har været i rekrutterings branchen siden 2000.
KONTAKT
+45 53 69 69 99
th@2024.highr.dk
FORDELE
Highr udtales både som “higher”, som symboliserer vores ønske om at hjælpe vores kunder til at blive mere succesfulde med deres egne rekrutteringsprocesser, og som “hire”, som betyder “at rekruttere”.
Thomas Hollen er adm. direktør for Highr og har været i rekrutterings branchen siden 2000.
KONTAKT
+45 53 69 69 99
th@2024.highr.dk
FORDELE